8 Kasım 2010 Pazartesi

MANDALİNLİ KEK

MANDALİNLİ KEK



MALZEMELER

4 YUMURTA
5 FİNCAN TOZ ŞEKER
1 FİNCAN SIVI YAĞ
5 FİNCAN UN
1 BARDAK MANDALİN SUYU
KABARTMA TOZU

Yumurta ve şeker iyice ,yumurtalar kabarıp beyazlayana kadar çırpılır.Sıvı yağ,mandalin suyu eklenip karıştırılır ve en son un eklenir.Yaklaşık 45 dak.pişirilir.Bu kek böyle çok güzel oluyor ama ben bunu limonlu denedim enfes oldu..Ölçü olarak 1/2 bardak limon suyu koydum (yarım bardak limon suyu,yarım bardak su)Bardağın kalanına su koydum ve tabiki limon rendesi ekledim.Kek çok daha güzel oldu,ekşimsi olması benim hoşuma gitti.Ayrıca mandalin suyu koyduğumda da az miktarda limon suyu ekledim ...tamamen tercihe kalmış.Kek yapılırken çok koyu olmuyor ,yani akışkanlığı kek kıvamından farklı...Pişince de içi nemli oluyor...
Tavsiye ediyorum.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder