19 Mayıs 2010 Çarşamba

ÇÖKELİKLİ BÖREK

Ben Giresunluyum,böyle olunca haliyle evimizde sıkça yöre yemeklerini yeriz.Aslında Karadeniz mutfağı (belkide bana öyle geliyor)nefistir.Sebze ve hamur işleri üzerine kurulmuş,az et kullanılan hatta ekonomik diyebileceğim lezzetlerden oluşur.Çökelik(bazı illerimizde çökelek de diyorlar)yağı alınmış ayranın veya yoğurdun ısıtılması ile ortaya çıkan bir peynir türüdür.Kesilmiş yoğurt olduğu için çok uzun süre dayanır.Tadı da hafif ekşidir.Giresunda köylü pazarlarında rahatça bulabiliyoruz ama burda (istanbul)zor.Ben bu börekte çökelik yerine lor peyniri kullandım,inanın aynı lezzeti yakaladım.Börek çok basit malzemelerden oluşuyor,bizim oralarda bu böreğe çoban böreği diyorlar.Şu anda bunları yazarken daha sık yöresel yemek koymayı düşündüm ,en azından kendi yöre yemeklerimi...








HAMUR

2 bardak un(daha fazlada olabilir,tava büyüklüğüne bağlı)
1 kaşık sıvı yağ
su,tuz

İÇ
2 büyük soğan
300 gr çökelik veya lor
1 çorba kaşığı kadar nane

Soğanları piyazlık gibi kesip(aslında şeklinin önemi yok)çok az sıvı yağda kavurun,karamelize olmicak ,şefaflaşınca çökeliğide ekleyin ve biraz kariştırın naneyi ekleyin ve ocaktan alıp ,ılıtın yada soğutun.Diğer tarafta un ,su ,tuz ve yağ ile bir hamur yapın.Hamuru 10-15 dak dinlendirin ve ikiye bölün ,birini incecik açın(oklavaya gerek yok merdaneylede olur,neticede su böreği yada baklava değil)tavaya koyun üstüne çökelikli harcı yayın ve diğer hamuru açarak üstünü kapatıpştavada iki tarafınıda kızartın.Tavayı çok yağlamayın ,teflonsa yağa bile gerek yok.Bir ekleme yapmak istiyorum,hamurdaki bir çorba kaşığı yağı koymasanızda olabilir.Annem koyduğu için bende bu şekilde yazdım ama orjinali sadece un,su ve tuz.AFİYET OLSUN:))

1 yorum: